Off page SEO

SEO sker inte bara genom arbete på själva webbplatsen, utan även från andra domäner. Off-page SEO handlar om att hitta externa källor för att förbättra den organiska rankingen. Detta görs bland annat genom att öka trovärdigheten från andra webbplatser till den egna webbplatsen.

Länkstrategier

Vi hjälper våra kunder med länkstrategier för att öka möjligheten att nå höga positioner i sökningar på Google.

Inkommande länkar har ett stort inflytande på din webbplats organiska ranking på Google och andra sökmotorer. Om du vill förbättra din sökmotoroptimering bör länkbyggande tas på största allvar.

Backlinks & externa länkar

En av de viktigaste delarna inom sökmotoroptimering är att ha en bra och tydlig länkstrategi.

En länk från en annan webbplats kan betraktas som en röst hos sökmotorerna. Därför är det viktigt att hitta kvalitativa länkar. Googles syn på länkar förändras och utvecklas ständigt, vilket gör det avgörande att vara medveten om fördelarna och riskerna med länkbygge. Tidigare gällde principen: ju fler länkar, desto bättre. Idag handlar det mer om relevans och kontinuitet.

Off page & sociala medier

Off-page SEO inkluderar allt sådant som sker på andra webbplatser än din.

Detta kan omfatta länkar och omnämnanden från andra webbplatser eller marknadsföring i sociala medier som Facebook eller Instagram. Det förknippas ofta med olika former av samarbeten med mindre eller mer kända influencers.

Off-page eller On-page SEO

Sanningen är att både Off-page och On-page SEO två viktiga delar av er sökmotoroptimering

Vi implementerar olika strategier beroende på situationen. Till exempel, om du har en större webbplats och ett etablerat varumärke, är det vanligt att off-page-arbetet redan är på plats eftersom det har vuxit fram organiskt. I sådana fall blir on-page-arbetet viktigare, vilket du kan läsa mer om här. Vi på WebbExpress utför alltid en behovsanalys för att säkerställa att du som kund får det bästa organiska resultatet.